Monday 4 March 2013

Kalsium bukan sekadar kalsium

Assalamu'alaikum/hai...

Alhamdulillah..rasanya dah lama x mengupdate blog ni...sbb xsempat..duk update status facebook jer..hehe..maklumlah tu jer yg sempat sbb update fb pendek2 jer...nk mencoret dekat blog ni..klu pendek xbest plak..sbb banyak benda nak share & nak luahkan dari hari ini..hehe..ermmm...sekarang pukul 2.10 pg...banyak nk share dgn pembaca blog saya yang sangat setia ni :-)

Tapi..kita tgk dulu..seberapa rajinnya saya nak menaip ni..klu penat kita berhenti dulu..hehe..hopefully..dapatlah..share sesuatu yang bermanfaat di sini :-)

Memandangkan bulan ini ada PROMO yang best..ha..apa dia????..of courselah "OSTEMATRIX" shaklee...yang bukan sekadar KALSIUM ini...jom kita tgk poster PROMO dulu..cuci mata japlah :-)
hehe..xbestlah..if ada promosi..tp xshare dgn kawan2 pembaca setia blog ummihealthy ni :-)

ha amik kau..besarnya poster..bg nampak semua..bg jelas semua..bg teruja semua dgn promosi ni..mana xnya...sebab..saya nk bongkar..satu persatu tentang OSTEMATRIX ..x nak biarkan ia terus di selubungi misteri...hehe suspen x???.ni supaya semua jelas & clear dgn prduk ini :-)

Lepas tgk poster di atas..biasanya mesti pelbagai persoalan2 akan timbul bila tgk produk ni kan???..betul x???.. Antaranya..saya dah shortlistkan di bawah ini :

   1) Apakah itu Ostematrix dan kandungannya?

nilah rahsianya kenapa KALSIUM SHAKLEE xguna nama kalsium tapi guna nama "OSTEMATRIX"..bukan sekadar kalsium tapi lebih baik dpd kalsium yg ada di pasaran luar sana :-)
Fakta Pengambilan KALSIUM -------------------- >> Terlalu banyak kalsium boleh menyebabkan bahaya pada tubuh >> Tubuh tidak dapat menyerap kalsium jika tidak memiliki cukup magnesium dan fosforus. >> Magnesium dan fosforus menyebabkan kalsium lebih mudah diserap oleh tubuh. >> Bila tidak cukup magnesium, ginjal tidak dapat memproses kalsium hingga boleh menyebabkan terjadi endapan. >> Selain itu, vitamin D dan zat besi juga penting dalam pengolahan kalsium. >> Pengambilan kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D dan zat besi haruslah seimbang agar tubuh tetap sihat. >> Kekurangan atau kelebihan ketara dalam salah satu daripada kelima-lima zat itu boleh menyebabkan kesihatan jadi buruk.
RUpanya dalam OSTEMATRIX..terkandung: 1.kalsium 2.magnesium 3.fosforus 4.zat besi 5.vitamin D 6.kuprum 7.manganes 8.boron
oooo patutlah..penyerapan kalsium OSTEMATRIX sangat cepat dalam badan siapa yg mengambilnya & kedar penyerapannya sangat tinggi iaitu 99%..wow..



2.Siapa yang memerlukan “OSTEMATRIK”?
bagi yang tiada mempunyai masalah kesihatan, tetapi perlu kalsium untuk kesihatan tulang:
1.Ibu hamil, 
2.Bayi dalam kandungan
3.Ibu yang bersalin
4.Bayi yang menyusu
5. Ibu yang menyusukan bayi
6.kanak-kanak
7.Remaja
8.Belia
9.orang dewasa
10. Warga Emas

& Bagi yang menghadapi masalah :

a.osteoporosis. b.Kekejangan atau kram otot c.Rapuh kuku d.Sakit Sendi e.Gigi reput f.Paras Kolestrol tinggi g.Kebas-kebas kaki dan tangan h.Rheumatiod arthritis i Rickets

*pendek kata semua peringkat umur lelaki & perempuan memerlukan jumlah kalsium yang berbeza2 J..untuk memelihara kesihatan tulang kita. Kenapa???..sbb tubuh kita terdiri daripada tulang, rawan& kerangka..yg semuanya itu perlu kepada makanannya iaitu KALSIUM tuk kekal kuat/tidah rapuh & sihat. Selain itu dapat mengelak dpd penyakit2 seperti di atas tu.
 kalau anda rasa anda berada di dalam kategori penyakit di atas..cepat2lah bertindak sebelum terlambat...k,lah setakat ni dulu tuk pg ini...saya dah ngantuk..nk tidur dulu..nnti sambung ye...belum bongkar semua tu..baru 1/4..hehe..