Monday 30 October 2017

Kenali Kulit Wajah Kita Ada 7 Lapisan Utama

Teks by: Noriah binti Ibrahim ( #cyahshaklee)
Facebook: Noriah Ibrahim
FB page: Ummihealthy
Instagram: ummihealthy_naturalbeauty

PERHATIAN !! 

Kulit wajah kita ada 7 lapisan utama .

Bila pakai produk2 yang banyak chemical , kulit akan terhakis sampai ke lapisan ke 6 paling teruk , sebab tu kalau pengguna tegar produk chemical dan pengelupasan , kulit mereka akan jadi sangat licin cantik mcm kulit telur , tapi sebenarnya kulit tu yang tak sihat sebab lapisan kulit dah nipis , bila terkena kuku sikit pun boleh terluka . 

Segala kekotoran akan tersimpan di bawah lapisan kulit . 

Kiranya chemical yang menahan segala kekotoran di dalam lapisan kulit . Bila berhenti guna produk chemical , muka akan keluar semula jerawat2 dan lain2 sebab dah tak terima lagi chemical2 yg digunakan dalam produk .

Kulit akan jadi meradang . Checimal sangat tak elok untuk kesihatan dan sangat berbahaya . 

Lebih2 lagi kepada ibu mengandung , boleh membahayakan kesihatan baby dalam kandungan . Kulit boleh jadi sgt kering atau boleh nampak berminyak tapi sebenarnya kering di dalam . 

Dalam product chemical mengandungi hydroquienon , chemical hydroquienon digunakan utk mencuci gambar , bayangkan kita cuci muka pakai pencuci gambar sebenarnya . 

Sebab tu produk2 yg jual di pasaran sekarang murah dalam RM20 dah boleh dapat 1 set sabun , toner, krim siang , krim malam semua . 

Tapi ada juga yang mengaut keuntungan besar jual beratus ringgit , tapi sebenarnya produk tersebut tersangat murah penghasilannya kerana repacking sahaja dan dapat merosakkan wajah seramai2 orang. 

Paling teruk boleh kena kanser kulit . Kena berhati2,  boleh tengok contoh gambar2 di bawah , kulit muka yang dah rosak oleh kerana  menggunakan produk2 murah yang hanya mengaut keuntungan tanpa memikirkn kesan2 yg tanggung oleh pengguna .sedih kan?

Sebab itulah c.yah sangat ambil berat pasal produk "skincare" untuk c.yah sendiri guna.Dulu c.yah hadapi masalah yang sama seperti di atas (salah guna produk yang ada chemical atau mercury) sebab dulu c.yah tak ada ilmu pasal "skincare". 

Tapi sekarang, alhamdulillah lepas c.yah kenal shaklee..c.yah makan dan amalkanshaklee dah dekat 5 tahun ni..alhamdulillah suka dan puas hati sangat dgn produk yg organik atau natural macam shaklee ni.

C.yah pun dah dapat #shakleeeffects yang sangat-sangat best kat kulit c.yah..alhamdulillah. Syukur sangat-sangat c.yah jumpa produk yang berani claim

It SAFE
It PROVEN
It EFFECTIVE

Saturday 28 October 2017

8 Sebab Untuk Percaya Dan Yakin Produk Shaklee Selamat Dan Berkesan

Teks by: Noriah Binti Ibrahim ( #cyahshaklee)
Facebook: Noriah Ibrahim
FB page: Ummihealthy
Instagram: ummihealthy_naturalbeauty

8 Sebab Untuk Percaya Dan Yakin Produk Shaklee Selamat Dan Berkesan


  1. Shaklee menyaring lebih 350 bahan cemar pesticid dan bendasing dalam setiap bahan botani yang digunakan dalam produknya.
  2. Shaklee menjalankan lebih 250 ujian pesticid mengikut United States Pharmacopeia (USP).
  3. Shaklee mengendalikan lebih 300,000 ujian kualiti setiap tahun.
  4. Produk Shaklee tiada perisa dan pemanis tiruan atau pengawet tambahan.
  5. Produk Shaklee bebas gluten.
  6. Produk Shaklee bebas GMO (Genetically Modified Organism)
  7. Produk Get Clean Home Care Shaklee adalah bersifat biodegradable.
  8. Tiada ujian klinikal haiwan yang dilakukan   terhadap produk shaklee.
Oleh itu, gunalah & amalkan produk shaklee tanpa was-was atau tanpa ragu-ragu.
.
Sebab itu, Shaklee Company berani claim produknya;

It SAFE
It PROVEN
It EFFECTIVE


Sunday 22 October 2017

How Much Protein Do We Need Per Day?

Teks by: Noriah Ibrahim (#cyahshaklee)
Facebook: Noriah Ibrahim
Facebook Page: Ummihealthy

How much protein do we need per day? 
Do the math

For normal adult, 0.8g / kg body weight

So if your weight is 50 kg, you need 0.8g x 50 = 40 g

Mengambil contoh paling mudah dan diketahui umum, ESP shaklee mengandungi 14g protein bagi 3 sudu besar. Jadi dgn berat badan 50kg, anda masih perlukan 26g protein drpd sumber lain. 

Ada sesetengah produk minuman protein mengandungi jumlah protein sehingga 25g/scoop. Sangat tinggi. 

Pengambilan protein yang tinggi dalam diet melebihi keperluan harian adalah tidak digalakkan kerana dapat memberi kesan negatif kepada buah pinggang dan hati.
-sumber Dr Amirah-

Jadi, Protein ESP kita boleh topup lg 26g protein dari sumber lain seperti telur atau ayam atau daging atau sayur- sayuran.

Pengambilan protein ESP dalam diet harian kita in syaa Allah boleh!


Shaklee Products go BEYOND ORGANICS?

Teks by: Noriah Ibrahim ( #cyahshaklee)




Apa itu "Beyonds Organics?"

 Sebagaimana yang anda tahu, kebanyakan produk di pasaran akan "claim" organik bila bahan yang digunakan dalam produk tersebut ditanam & dituai ikut piawaian organik betul? Seperti masa tanam tu guna racun & baja organik. 
.
Tapi bila bahan-bahan tersebut sampai ke kilang & akan diproses mungkin bahan-bahan tersebut akan melalui proses yang tidak organik lagi seperti contoh akan dicuci & dibasuh dengan menggunakan alcohol atau bahan kimia lain untuk bagi proses tu cepat.
.
Akan tetapi, lain pula dengan produk shaklee..kerana shaklee betul-betul  jaga kualiti produknya 100% organik bermula dari bahan-bahannya ditanam & dipantau sendiri oleh shaklee untuk nak pastikan racun & baja yang digunakan itu betul-betul organik
.
Kemudian, shaklee juga pantau bahan-bahan yang akan diproses dikilang untuk produk-produknya adalah tidak mengunakan bahan kimia & alcohol untuk dicuci & dibasuh. Shaklee hanya menggunakan air biasa untuk basuh & cuci bahan-bahan tersebut bagi mengekalkan nutrient asli & mengekalkan organik tersebut.
.
Jadi nampak tak beza maksud shaklee product go "beyond organics?"..dari awal bahan tu ditanam sampailah melalui proses nak jadikan products shaklee jaga betul-betul status organic tersebut.
.
Sebab tu shaklee sangat berani claim productsnya;
SAFE
PROVEN
EFFECTIVE

Jadi pilihlah produk yang betul-betul organik!