Tuesday 16 April 2013

Tingkatkan Sistem Imun Dengan Natural Supplement

Assalamu'alaikum/hai..

 kepada semua yang singgah di blog saya yang saya kasihi & sayangi ini walaupun just blogwalking :-)..hehe..i like blogwalking too..peace :-)

Oh ya..harini mcm nak santai2 jer..maksudnya..nak berceloteh jer..berkongsi2 tentang isu2 semasa yang terkini..yang berkisar tentang kesihatan jugak..sbb.. i love about healthy life..why???..because i beleive..health is wealth & health is beauty...bila kita sihat...hidup kita akan gembira & bertambah ceria...lagi satu..yang paling penting dapat buat/lakukan semua benda yg kita suka..bila kita sihat :-)..betul x???

oklah..berbalik kepada isu semasa..tahukah anda..sekarang ini bermacam2 penyakit & virus pelik2 yang muncul..satu ketika dulu negara kita digemparkan dengan satu wabak/ virus influenza SARS..bermula dgn wabak SARS..diikuti pulak virus H1N1, virus kencing tikus & yang terkini..virus H7N7...nama pun canggih2 belaka..Takut mendengarnya..semuanya boleh menyebabkan kematian mengejut!..saya nk share tentang satu keratan akhbar ni :




Virus H7N9 ni dikatakan sedang menular di negara China..walaupun di negara kita terselamat daripada virus H7N9 ini buat masa ini..akan datang kita tidak tahu kan???..sebagai mengambil langkah pencegahan..apa yg perlu kita buat???..persoalannya..adakah dgn membeli & memakai face mask sahaja dapat mengelakkan dpd dijangkiti????..atau adakah dgn membeli sabun cuci tangan "hand soap/wash"??? basuh jer tangan sebelum makan, bila nak makan, keluar toilet,  dan sebagainya..sudah mencukupi atau amik vaccine melalui injection???..ada ke vaccine tu???...mampukah kita nak beli vaccine tu??? kalau diberi percuma baguslah jugakkan???? alhamdulillah :-)

Atau..mungkinkah..semua ayam & burung akan dibunuh???..Punca utama virus ni kan berpunca dpd Ayam & burung???...xderlah ayam & burung di Malaysia ni kan..sbb semua kena bunuh :-)....

& satu benda lagi yang kita xperasan & kurang mengambil berat adalah..kekuatan sistem pertahanan/antibodi badan kita dgn nama lain sistem imuniti ..untuk melawan virus..sudah cukup kuatkah????..nak tahu kuat x kuat senang jer..bg siapa yg selalu kena demam, batuk & selsema x sampai sebulan sembuh..kena balik..duk on off mcm tu jer...maksudnya..sistem imun xkuatlah tu..terutama kanak2..senang sgt jangkitnya..terutama sekali di taska & nursery..kalau duk umah jer..jrg dpt jangkitan. bila sistem imun kita dah xkuat..dtg pulak virus yg pelik ni...sebab tulah..boleh mebawa maut terus..

Jadi..moral of the storynya..kalau kita sayangkan ahli keluarga kita..xnak kehilangan mereka..kita akan sedaya upaya..mencari ikhtiar..untuk memperkukuh/memperkuat sistem imun badan ahli keluarga kita bermula dari sekarang..betul x???..persoalan satu lg..kat mana nk cari produk tuk kuatkan sistem imun yang bagus???..natural..bukan sintetik..100% selamat???..tepuk dada tnya saya..hehe..saya boleh membantu anda :-)  betul, saya x bergurau..bab kata wonderpet "INI SERIUS!" ni contact no saya : 019-3039690 untuk mengetahui info lanjut tentang produk yg boleh kuatkan sistem imun badan kita (IMUN BOOSTER)..no sintetic, no drug, no chemical,no additive, no food coloring...semuanya selamat & 100% natural :-)

k,lah..dah penat menaip dah..celoteh-celoteh jugak..semoga ada ilmu & manfaatnya :-)..Wallahu'alam :-)

No comments:

Post a Comment