Tuesday 22 January 2013

Assalamu'alaikum/hai...

Dah seminggu Ummihealthy x update blog :-)

Apa khabar pembaca blog ummihealthy? sihat??..tentulah pembaca blog ummihealthy sihat selalu kan??..sbb hanya yang pentingkan kesihatan dan kecantikan sahaja yang sudi singgah di sini kan???
Am I right??? :-) (anda yang jawab sendiri :-))

k,lah..harini saya nak share citer saya dgn menggunakan bahasa yang simple & mudah jer..hehe..sebelum ni mcm skema jer saya..hehe..

Macan ni kisahnya..tahun lepaslah..penghujung 2012..saya ada buat demo satu produk kesihatan ni..masa pegi buat demo tu, saya bawaklah anak2 saya bersama adik saya skali. Adik saya tu..saya bawak tuk jadi baby sitter tuk anak2 sayalah sebab saya kan nak buat demo..klu xder adik saya masa tu..xboleh saya nak buat demo..pakai demo anak2 saja jerlah...hehe.selepas selesai demo..adalah sesi makan2 kan..masa duk makan, adik saya ni datanglah bawak anak2 saya..bagi kat saya..sbb anak saya yang kecil tu, memang fully breastfeed. Maklumlah..lama mamanya buat demo sampai anak saya tu dah lapar sangat dah..lagipun anak saya ni tak mahu langsung hisap susu dlm botol. tu susah skit..if nak travel :-)..hehe..asyik nak melekap kat badan jer :-)..tapi xper..sebenarnya saya suka dan ber syukur sangat sebab anak kedua saya ni ingin fully breastfeed.

Sebenarnya ada story di sebalik kenapa saya cakap macam tu..storynya anak saya yang sulung tidak mahu langsung breasfeed kat badan saya..huhu..masa tu sedih sgt2 (kita citer lain ye :-))..sambung citer tadi...masa saya duk makan-makan tu..adik saya citerlah..kak, ada sorang hamba Allah tu perempuanlah..sebaya adik saya lebih kurang...dia cakap macam ni "ingatkan x kawin lg..rupa-rupanya..anak dah dua..nampak mudalah kakak awak tu :-)"..hehe..bila saya dengar adik saya cakap ada orang cakap saya awet muda..apa lagi..sukalah saya..hehe..sape x suka kalau ada orang cakap kita awet muda kan??? anda pun sukakan??..hehe..alhamdulillah..awet muda tu semuanya pemberian Allah..hanya dengan izinnya..saya awet muda...yang penting kita ikhtiar menjaga kesihatan kita dengan baik.

Saya rasa antara faktor yang menyumbang kepada keawet mudaan saya (hehe..boleh x cakap macam tu??....belasah jerlah..hehe)..ialah..saya mengambil vitamin & protein shaklee..asalnya untuk breastfeeding (banyakkan susu)..tetapi..istimewanya shaklee...dalam masa yang sama..ia mencantikkan kulit kita jugak termasuk mencerahkan kulit, menjadikan kulit licin dan melawaskan pembuangan...nak tahu x produk apa yang saya amik????....saya amik ESP(soy protein & Alfalfa)...dan akan mengambil collagen + zink + vitamin C & vitamin E..semuanya untuk kesihatan dalaman dan luaran saya :-)

Bagi saya "Health is Wealth & juga Health is Beauty"...if anda "Bijak Memilih, Sihat Sekeluarga, Produktiviti akan Meningkat"..betul x?

JOM sama2 kita sihat :-)

k,lah..saya stop sini dulu..next time saya share benda lain plak :-)

No comments:

Post a Comment