Friday, 14 December 2012

Assalamu'alaikum/ hai...

Pembaca blog yang saya kasihi :-)..anda sihat hari ini??..alhamdulillah :-)



Di bawah ini..ada sedikit info yang saya nak share dengan anda semua :-)

[info]

"Kebaikan Penyusuan Ibu Kepada Ibu dan Bayi"

Alangkah bahagianya menjadi seorang ibu apatah lagi boleh menyusui sendiri bayi yang dilahirkan. Terasa suatu nikmat yang sangat indah dan tidak ternilai harganya :-). Secara lahiriahnya setiap ibu mampu menyusui sendiri anaknya. Susu ibu merupakan makanan terbaik bayi anda. Ia mengandungi khasiat pemakanan yang seimbang untuk tumbesaran dan perkembangan bayi bagi memastikannya membesar dengan sihat dan kuat. Susu ibu juga mempunyai daya tahan yang diperlukan oleh bayi anda demi melindunginya daripada serangan dan jangkitan yang biasa di hidapi oleh bayi yang baru lahir. Malah, kebanyakan susu tepung bayi boleh menyebabkan jangkitan biasa dan cirit-birit di kalangan bayi.
Selain bayi, ibu juga mendapat manfaat kesihatan daripada penyusuan tersebut. Sesetengah jenis kanser seperti kanser payudara dan ovari jarang berlaku pada ibu-ibu yang menyusui bayinya. Penyusuan secara eksklusif disarankan untuk diberi sehingga 6 bulan, dan selepas itu diteruskan penyusuan dengan makanan tambahan sehingga 2 tahun atau lebih. Diet yang seimbang amat penting bagi para ibu yang menyusui bayinya bagi mengekalkan komposisi dan pengeluaran susu di samping mengekalkan kesihatan si ibu.

Continue Reading

Tuesday, 11 December 2012

Assalamu'alaikum/ hai


Pembaca blog yang saya kasihi dan sayangi :-)

Sedikit perkongsian yang tidak seberapa daripada saya untuk anda :-)

[info/Sharing]

Tahukah Anda!!!

Vitamin Supplement BUKAN ubat ye..ramai yang salah faham dengan supplement ni. Untuk pengetahuan umum...vitamin supplement adalah makanan tambahan...bukannya ubat. Sangat jauh bezanya tu.

UBAT, bila kita sakit baru kita perlukan ubat sbb ubat fungsinya menahan sakit dan mengandungi dadah yang dibenarkan/diluluskan oleh WHO/KKM. sbb itu, ubat kita kena ikut dose yang di tetapkan dan perlu mendapat nasihat daripada doktor.

Manakala VITAMIN SUPPLEMENT pula adalah makanan tambahan yang badan kita sentiasa perlukan jika dalam diet/makanan yang telah kita ambil itu tidak mencukupi bagi memenuhi keperluan badan kita. Mengikut dose yang disarankan jugak tetapi flexsible mengikut keperluan badan kita dan tidak perlu mandapat nasihat daripada doktor tetapi boleh dapatkan nasihat daripada nutritionist/pakar pemakanan sahaja.

Sebagai contoh, badan kita memerlukan karbohidrat,protein,lemak,vitamin dan mineral yang cukup untuk bekerja setiap hari. Akan tetapi, setiap hari kita hanya makan lauk + nasi sahaja. jadi,badan kita mungkin hanya dapat karbohidrate,protein dan lemak sahaja...so, vitamin dan mineral. badan kita xdapat.Oleh itu, bg memenuhi keperluan badan kita, kita mestilah topup balik vitamin dan mineral dgn cara yang lain iaitu samada dengan mengambil supplement/ makan sayur + buah-buahan jugak..Sebab itulah supplement ini kita perlu amik secara berterusan selagi kita tidak mengamalkan pemakanan/diet seimbang yang sihat seperti yang disarankan :-)

Kuasa memilih ada di tangan kita..kalau kita tidak mahu amik supplement, kita mestilah mengamalkan diet/pemakanan yang seimbang barulah badan kita sihat sepanjang masa :-)..dan kalau kita rasa diet yang kita ambil tu tidak seimbang, barulah kita cari alternatif untuk amik supplement..barulah kehidupan kita sentiasa sihat..penyakit pun menjauh daripada kita :-)..betul tak????

Ibaratnya/analoginya kereta..kalau engin di jaga dengan baik, minyak engin cukup, sentiasa servis bila sudah sampai masa yang perlu diservis ianya akan berfungsi dengan baik dan dapat berjalan jauh dan tahan lama..begitu juga dgn badan kita, kalau badan kita cukup keperluan karbohidrat,protin,lemak,vitamin dan mineral..badan kita akan bekerja dgn baik..kita pun sentiasa sihat dan dapat menjalankan aktiviti harian dengan bertenaga, cergas dan cerdas :-)..malah penyakit pun tidak akan datang dekat dengan kita..barulah kita dapat melahirkan keluarga, masyarakat dan negara yang bebas daripada penyakit :-)

Apa yang paling penting bila kita sihat???..kita dapat menjadi Hamba Allah yang dapat beribadat dengan sempurna, menjadi khalifah di muka bumi dengan baik dan dapat memakmurkan bumi Allah ini dengan baik juga in syaa Allah..sbb bila badan kita sihat, otak kita sihat kita akan bekerja dengan baik..dan lebih focus :-)..in syaa Allah..amin2. Wallahu a'lam. alhamdulillah terima kasih ya Allah kerana telah memberi sedikit ilham kepadaku untuk menulis ini. Keep amiling & enjoy your reading :-)
Continue Reading

Tuesday, 4 December 2012

Assalamu'alaikum/hai...

Pembaca blog yang dikasihi :-)

Di sini saya nak share/berkogsi maklumat/info tentang KOLAGEN(COLLAGEN) :-)

Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan.. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.. Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk rangkaian triple helix (pilihan ganda tiga). Segmen kecil dari tiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an dan ini merupakan penemuan terpenting abad ini.

Kolagen terdapat pada,kornea, kanta mata. kulit, salurdarah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon ,rawan sendi, dan gigi,hati,tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti buahpinggang,jantung serta sistem limfatik.

Terdapat 29 jenis kolagen namun 90% adalah dari jenis kolagen I, II, III dan 1V.

· Kolagen I terdapat pada kulit, tendon, pembuluh darah, ligatur, organ, tulang (komponen utama tulang) dan gigi

Kolagen II: tulang rawan (komponen utama tulang rawan) ,mata

Kolagen III: reticulate (komponen utama retikuler serat). Rangkaian ini bertindak sebagai penyokong dalam tissue lembut seperti hati,jantung, tulang sumsum,arteri,kulit,usus,rahim

Kolagen IV: membentuk asas kepada sel membran dasar(serat yang melapisi permukaan rongga dan organ seperti buah pinggang ) kanta mata, atau endothelium yang melapisi permukaan interior pembuluh darah.

Kolagen V: permukaan sel, rambut dan uri.


FUNGSI KOLAGEN 

  • Menghasilkan asid amino penting seperti :
  • lysin,prolin dan glysin yang secara khusus diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tisu penyokong, dan untuk mengawal fungsi sel.
  • hydroxyprolin-memberi kekuatan dan keanjalan pada tisu penyokong dan tulang glisin -melembapan kulit.
  • alanin, prolin dan asparagin -menstabilkan struktur,melembap, menegang dan menganjalkan kulit lantas mengekalkan kulit cantik serta menghalang penuaan.
  • arginin -memudahkan tidur nyenyak, menghasilkan pola tidur.
  • mengawal metabolisme tubuh dengan mencerna secara enzimatik.
  • melindungi tulang rawan pada sendi daripada enzim dan kerosakan oksidatif .
  • menegang,menganjal dan melembapkan kulit.
  • menampung air dalam tubuh.
  • meningkatkan penyerapan kalsium.
  • menguatkan salurdah dan melancarkan pengaliran darah di bawah lapisan kulit
  • meningkatkan isyarat induksi
  • menghasilkan kualiti rambut dan kuku yang baik


KESAN KOLAGEN KE ATAS BADAN
  • memelihara ketegangan dan keanjalan kulit
  • memelihara kelembapan kulit
  • menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
  • menguatkan otot dan tulang
  • membantu hati dalam proses detoksifikasi(buang toksin)
  • memelihara kelenturan sendi
  • mengurangkan keradangan(inflammation)
  • memberi tenaga
  • membantu pola tidur
  • memulihkan penyakit saraf dengan membina semula lapisan protin pada saraf

KESAN KEKURANGAN KOLAGEN DALAM BADAN


Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun.Kesan pengurangannya mula dirasai antara 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.

Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis(sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.

TANDA TANDA PENUAAN

  • kulit kusam
  • tak bermaya
  • tiada seri
  • kulit kedut dan mula kendur
  • pigmentasi kulit
  • cepat letih dan lesu
  • sakit badan dan sendi
  • mudah lupa
  • kurang penglihatan

KOLAGEN YANG DIAMBIL SEBAGAI SUPLEMEN MAKANAN

Kolagen ikan dihidrolisis adalah yang terulung. Kolagen Shaklee diperbuat daripada sisik ikan merah.
Ia dianggap satu penyelesaian yang mudah, selamat dan ideal bagi membantu merangsang pertumbuhan kolagen dalam kulit
Kolagen hidrolisis adalah suplemen pelbagai fungsi yang berpotensi untuk meningkatkan pengurangan pelbagai penyakit dan mengatasi masalah fizikal Ia adalah dari jenis kolagen1.
Berat molikul rendah daripada 1000 adalah lebih mudah dicerna dan cepat diserap ke dalam usus berbanding dengan kolagen kompleks dari kambing,lembu atau babi seberat 400 000.
Menyediakan predigested collagen telah dicernakan dahulu dan cepat diserap.
Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.


Kolagen ikan dapat mempertahankan bentuk struktur asalnya iaitu rangkaian `Triple Helix', struktur bentuk yang sama terdapat pada kolagen manusia. Ini merupakan penemuan terpenting abad ini .
  • Memperbaiki konsentrasi hydrooxyproline (HyPro).
  • Menyediakan asid amino yang penting yang sering tiada dalam pemakanan.Ia mengandungi 20 asid amino, termasuk 8 daripada 9 asid amino essential (tidak ada tryptophan).
  • Memberikan nisbah asid amino yang diperlukan untuk pembentukan kolagen dalam badan.Menyediakan asid amino bebas dan peptida.
  • Menyediakan prolin yang secara khusus diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tissue, dan untuk mengekalkan fungsi sel..
  • Mengandungi arginin yang membantu tidur dan meningkatkan prestasi bersukan
  • Mengandungi asid amino yang menggalakkan tubuh untuk meningkatkan pembentukan otot.Lebih banyak otot tanpa lemak meningkatkan kadar metabolisme .Ini mencepatkan kadar pembakaran lemak .
  • Lemak yang terbakar daripada peningkatan otot tanpa lemak diubah menjadi tenaga. Akibatnya, ramai orang merasai peningkatan tenaga sepanjang hari kerana tubuh mereka dengan cepat menggunakan lemak sebagai sumber tenaga.
  • Mengandungi glucosamin dan asid hailuronik semulajadi yang menyokong baikpulih tissue penyokong terutamanya pada sendi.
  • Menyediakan penampungan air badan dan mengoptimakan penghidratan. Kesannya melembapkan dan meningkatkan kekenyalan serta ketegangan kulit.
  • Merupakan bahan yang baik untuk pemakanan ahli sukan.Ini penting bagi olahragawan untuk memulihkan kadar protein selepas latihan.
  • Mempercepatkan process pemulihan kecederaaan
  • Meningkatkan kewaspadaan mental, kejernihan mental, konsentrasi.
  • Ia boleh membentuk dan menegangkan badan.
  • Peningkatan tahap tenaga sesuai untuk pelan penurunan berat badan.
  • Memelihara dan menguatkan rambut dan kuku.
  • Ia membantu menegang kulit dalam melambatkan penuaan. Ia memberikan keseimbangan nitrogen positif yang penting dalam menyokong nutrisi bagi generasi usia seperti hilangnya kolagen dan kerosakan tulang rawan
  • Hati manusia juga memproses kolagen hidrolisis sebagai karbohidrat kompleks, yang mengimbangi gula dalam darah dan meningkatkan tahap tenaga.
  • Kajian klinikal awal menunjukkan pengambilan kolagen ikan pada sukatan yang betul selama 66 hari mampu memperbaiki penuaan kulit sebanyak 80%.


KESAN KEKURANGAN KOLAGEN DALAM BADAN
· Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun.Kesan pengurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.

· Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis(sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.

 Credit: Noorhafiza Mohamad Akib


Continue Reading

Monday, 3 December 2012

Assalamualaikum/hai..

Pembaca blogku yang ku kasihi...

Terima kasih yang tidak terhingga kerana telah mengikuti blogku dari semasa ke semasa tanpa jemu-jemu...

Alhamdulillah...syukur ku panjatkan kepadamu ya Allah kerana masih diberi kesihatan yang sangat baik dan diberi kesempatan untukku coretkan sedikit perkongsian dengan pembaca blogku yang ku kasihi :-)

Pembaca blog yang ku kasihi, di bawah ini ialah hasil luahan dan pendapatku sendiri tentang:

"Kenapa Dewasa/ Sekarang/ Hari ini Kita Memerlukan Suplemen Untuk Memenuhi Keperluan Nutrien/ Zat Dalam Badan Kita?"..

Semoga dengan sedikit perkongsian daripadaku ini dapat membuka mata para pembaca blogku di luar sana tentang kepentingan suplemen sekarang ini :-)

Jom baca..enjoy your reading..& hopefully ia memberi pengetahuan yang berguna kepada anda semua :-)..peace & keep smiling :-)



dan sambungan nya....di bawah ini :-)


Selepas membaca .sedikit perkongsian di atas...anda mungkin berminat nak dapatkan suplemen tersebut.

Jangan segan2..contact saya 019-3039690..

in syaa Allah saya akan membantu anda..& anda berhak mendapat free consultation daripada saya :-)
Continue Reading

Friday, 23 November 2012

Assalamu'alaikum/hai :-)

Pembaca/pelawat blog yang di kasihi...

Sudah menjadi lumrah..setiap manusia suka kepada kecantikan. Oleh sebab itulah..pada zaman moden yang pesat membangun ini dan teknologi pun makin canggih..ada bermacam2 cara boleh di buat kalau ingin kelihatan cantik dan muda...antaranya sebagai contoh melalui suntikan (botox, collagen,dll), tanam (berlian, benang, dll), pembedahan plastik dan sebagainya. Tetapi kita perlu ingat sebagai seorang muslim..kita kena pastikan apa2 yang kita ingin lakukan kepada tubuh badan kita mesti menggunakan bahan2 yang HALAL lagi SUCI..

Termasuklah dalam pengambilan COLLAGEN.. 

Terlalu banyak produk COLLAGEN diluar sana. Ada yang dalam bentuk Pil dan ada juga yang dalam bentuk Serbuk(Powder)...ada yang TIDAK HALAL dan ada yang HALAL..

Antara COLLAGEN yang saya yakin HALAL, SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI (100% TULEN) adalah COLLAGEN POWDER SHAKLEE..

Di sini saya ingin berkongsi tentang BAHAN2 KANDUNGAN yang terdapat dalam COLLAGEN POWDER SHAKLEE, PERBEZAAN & KEBAIKAN/KELEBIHAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE dengan collegen yang lain di luar sana..

A. BAHAN2 KANDUNGAN yang terdapat dalam COLLAGEN POWDER SHAKLEE

-Ia mengandungi 7 ramuan/bahan utama:

1.Kolagen dari sisik ikan merah
- Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan
 
2. Ekstrak biji Camellia japonica
- Biji Cammellia japonica terdiri daripada asik oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan redikal bebas.
 
3.Ekstrak Pfaffia(Ginseng Brazil)
- Apabila digabungkan dengan ekstrak biji Cammellia japonica, membantu formasi kolagen dan asik hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asik hyaluronic memainkan peranan yang penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembab dan licin.
4.Elastik dari kolagen ikan
- Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.
5.Vitamin C & vitamin B
-Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang redikal bebas yang merosakkan kulit kita.
-Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protin untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel. 
 
6.Ekstrak kekerang
- Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting didalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi2 dan menhidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7. Lactobaccilus acidophilus
-Membantu mengimbangi microflora usus dan membantu mambina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


B.  PERBEZAAN " COLLAGEN POWDER" SHAKLEE 

-"COLLAGEN POWDER" SHAKLEE adalah suplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000 mg kolagen RSS (sisik ikan merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah. 
-Kolagen SHAKLEE adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 Dalton(berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.




C. KEBAIKAN/KELEBIHAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE dengan collegen yang lain di luar sana..




PROVEN EFFECTIVE!

SHAKLEE COLLAGEN CLINICALLY TESTED

A.Moisture : IMPROVE 69%
B.Smoothness: IMPROVE 75%
C.Wrinkles: IMPROVE 80%
D.Radiant: IMPROVE 90%

*Clinically tested shown that people skin appearance improve 71% after consume it continuously for 8 weeks



 COLLAGEN POWDER more then just collagen!

-No additive: Shaklee collagen powder ingredients are 100% pure, natural & safe, no stimulants, no sugar, no preservative & coloring
-Convenience: Very easy to dissolve in water, convenience to carry & consume
-Taste Better: Mixes well with your with your favorite juices & shaklee protein and mealshake :-)


Bagi yang muslim..buatlah pilihan yang bijak..carilah yang HALAL...SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI (100% TULEN)


Di sini saya share testimoni salah seorang pengguna "COLLAGEN POWDER" SHAKLEE..
>>Setelah abis 3 kotak "COLLAGEN POWDER SHAKLEE"..inilah hasilnya :-)..berkesan kan???




Berminat???
>>>terus sms saya 0193039690
Continue Reading

Wednesday, 7 November 2012

JOM JANA PENDAPATAN EXTRA SEHINGGA 3-6 ANGKA DENGAN SHAKLEE!!!!!!

Assalamu'alaikum/hai...

Pembaca blog yang saya kasihi...

Sekarang saya nak share bagaimana nak join & ber BISNES dengan SHAKLEE..bagi yang TIADA MODAL(macam saya :-)) dan bagi yang ADA MODAL(tapi sedikit)...
  
Tetapi sebelum tu, DI bawah ni saya ringkaskan sahaja...banyak FAEDAH/BENEFIT & MANFAATNYA jika anda join SHAKLEE INI..antaranya:

ANDA akan dapat 3C's:
1.C: CASH
2.C: CAR bonus
3.C: CONVENTION ( PAKEJ UMRAH &TRIP [international & National])

*InsyaAllah anda tidak akan menyesal bila sudah bersama-sama dengan SHAKLEE 

PILIHAN ADA DI TANGAN ANDA!!! bisnes ini bisnes ANDA!!! ANDA adalah BOSS bagi BISNES anda Sendiri!!!


Mesti ANDA nak tahu kan step2nya bagaimana nak join????

1.Bagaimana nak mendaftar sebagai AHLI & MENJADI PENGEDAR YANG SAH?
>>>Senang sahaja...
- Anda boleh mendaftar dengan membuat pembayaran untuk registration fee sebanyak RM75 SM/RM85 SS ataupun membuat pembelian melebihi 200 points (dalam lingkungan RM660) untuk mendapat keahlian percuma. 

-Anda cuma perlu menghubungi saya Noriah (019-3039690). segala urusan pendaftaran akan saya selesaikan dan mengambil masa paling cepat 3 hari. anda  tidak perlu bersusah-susah untuk memikirkan hal pendaftaran dan mengambil kit mmber dari shaklee =)

2.Berapa Yuran KEAHLIAN?
-Pendaftaran ialah RM75 SM/RM85 SS dan anda akan di masukkan di bawah group jutawan yang mana terdapat banyak coaching bagaimana memulakan bisnes bersama shaklee. Anda tidak akan keseorangan selepas mendaftar kerana anda akan turut bersama-sama kami. pelbagai info dan sokongan ada di dalam group kami dan anda mampu bergerak dengan lebih cepat berbanding keseorangan.

3.Apa kelebihan bila sudah menjadi AHLI SHAKLEE?
-Anda dapat membuat pembelian dengah harga ahli. Setiap pembelian, anda akan diberi points yang ditukar kepada cash setiap bulan. Dengan menjadi ahli di bawah ummihealthy (menggunakan ID saya 888324 sebagai sponsor), anda boleh memulakan perniagaan Shaklee anda sendiri di bawah bimbingan team kami dan point itu juga nanti bakal melayakkan anda untuk mendapat incentive seperti di atas td :-)


PILIHAN ADA DI TANGAN ANDA!!! bisnes ini bisnes ANDA!!! ANDA adalah BOSS bagi BISNES anda Sendiri!!!










Continue Reading

Monday, 5 November 2012

Assalami'alaikum/ hai...

Jom sambung citer saya sampai habis..kalau drama..sudah episod akhir..insyaAllah ('',)

Macam mana saya jadi distributor SHAKLEE????

Hmmm..macam ni citernya, selepas saya dah suka dengan ALFAFA...saya nak try amik set penyusuan pulak(set B)..barulah dapat hasil yang lebih bagus & optimum. Tetapi, memandangkan saya ni tidak bekerja ( suri rumah sepenuh masa)..jadi, xderlah bajet nak amik full set..huhu...kebetulan, pada masa yang sama, sahabat saya tu offer saya join BISNES SHAKLEE ni..secara tidak langsung saya boleh dapat dengan harga lebih murah. Dia bagitau saya, jika saya jadi ahli  boleh dapat DISCOUNT sehingga 15-20% dan jika SERIUS nak BERNIAGA boleh dapat EXTRA INCOME (DENGAN MENJANA PENDAPATAN 4-6 ANGKA SEBULAN)..hanya promote melalui FB & Blog sahaja.

Selepas itu, saya tanya dia, macam mana saya nak buat BERNIAGA sedangkan saya tidak ada modal, tapi minat tu dah ada..sebab saya kan tidak bekerja, hanya mengharapkan 100% gaji suami sahaja. Setahu sayalah, jika kita nak BERNIAGA apa-apa pun mesti kena ada modalkan walaupun sidikit. Saya juga ingin meringankan beban suami dan ingin mempunyai INCOME SENDIRI..dan dalam masa yang sama ingin MELIHAT ANAK2 membesar didepan mata.

Sahabat saya pun bagitau saya, lebih kurang macam nilah dialognya: "kak, nak jadi member dan nak join BISNES SHAKLEE NI  senang je, X PERLU MODAL..hanya akak bayar RM65 sebagai pendaftaran dan tambah RM10 untuk mendapatkan memberkit dari SHAKLEE..total:RM75 sahaja tuk register jadi ahli dan secara tidak langsung bila akak dah register, akak juga dah terus jadi SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR"...tengok..senangkan????

Mungkin anda tertanya2..lepas join jadi SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR..macam mana nak jalankan bisness???sedangkan modal pun xder???..haa..yang ini saya akan citer  di episod lain..k, if nak tahu..ikuti kisah selepas saya abiskan citer ini dulu...hehe

Berbalik ke citer tadi, oh macam tu je..jawab saya. Selepas itu, tak sampi 2 minit, saya buat keputusan nak join business ni sebab, dah memang saya yakin produk SHAKLEE bagus, selamat berkesan dan semulajadi, saya pun yakin, dengan saya jual produk ni, secara tidak langsung saya boleh berkongsi kebaikan selama saya menggunakan produk ini dengan orang lain dan seterusnya dapat membantu/menolong orang lain yang ada masalah kesihatan biasa atau kronik...supaya mereka dapat mengatasi masalah kesihatan mereka dan menjadikan kesihatan mereka berada di tahap yang optimum atau mereka dapat mengawal penyakit kronik mereka seterusnya menjadi sembuh...insyaAllah..Doa saya, saya nak semua orang sihat macam saya dan dapat melaksanakan ibadat kepada Allah dengan sempurna..insyaAllah..amin3.

Selepas itu.Saya terus meminta izin daripada suami saya dan dia mengizinkan..terus hari itu juga saya register sebagai AHLI/MEMBER..

Setelah sebulan saya join BISNES ni, saya sudah mendapat pendapatan/income 3 angka sebagai permulaan..alhamdulillah...dengan hanya duduk di rumah, sambil2 jaga anak, duduk depan PC/laptop...sentiasa update status dengan sharing and sharing...benda yang baik...alhamdulillah saya dapat pendapatan bersih 3 angka tu. xpayah tolak apa2. Rupanya BISNESS ni x susah yang penting "di mana ada kemahuan, di situ ada 1001 jalan" .

TAMAT/THE END!

jadi..saya sudah mendapat extra income!!!..ANDA bila lagi????..jom bersama2 dengan saya...join BISNES ni dan menjana pendapatan 3-6 angka!!! insyaAllah anda tidak akan menyesal dan banyak faedah dan manfaatnya bila anda join!!!!..



>>>enjoy your reading & keep smiling :-)...

Sudah minat nak join jadi member??? atau nak berBIZ dengan SHAKLEE???
Register sekarang!!!

PM/sms saya 0193039690 tuk dapatkan cepat feedback..& boleh kita sembang2('',)..Cara senang nak join BISNES SHAKLEE

peace no war :-)

Di episod yang lain saya akan citer Bagaimana Cara nak join BISNESS ni dengan TIADA MODAL(macam saya :-)) dan dengan ada modal sikit...PILIHAN ADA DI TANGAN ANDA!!!



tunggu....









Continue Reading

Friday, 2 November 2012

Assalamu'alaikum/ hai

pembaca blog yang saya kasihi....ni..sambungan citer saya...

 Macam mana saya terus terlintas supplement SHAKLEE & bukan produk jenama lain???.

Sebenarnya macam ni, sebelum ni, masa saya study di Uitm Shah Alam dulu, saya pernah amik B-complex SHAKLEE ini untuk tambahkan tenaga sebab masa study dulu saya sering rasa penat, letih dan tidak bertenaga. Masa tu ada seorang sahabat saya ni menyuruh saya mencuba vitamin suplemen B-complex ini. Selepas saya amik B-complex..saya rasa ada perubahannya..saya kekal bertenaga sepanjang hari. Lepas habis study..saya dah tak amik B-complex ni lagi. Oleh sebab sebelum ni saya dah rasa produk SHAKLEE dan saya puas hati...sebab itulah saya dah tak nampak jenama lain dah untuk amik suplemen melainkan SHAKLEE...masa dulu tu, saya tak ambil tahu pun adakah vitamin yang saya amik tu..SELAMAT atau TIDAK???..

Tetapi, selepas saya mengkaji..saya dapati vitamin SHAKLEE adalah SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI..berdasarkan SYARIKATnya yang lama bertapak lebih 50 tahun dan SHAKLEE telah membelanjakan BERJUTA2 RINGGIT...bagi menjalani satu2 ujian klinikal terhadap produknya..dan SHAKLEE juga menjadi syarikat pelopor kepada PENJAGAAN ALAM SEKITAR...
( tidak pernah menjalankan apa2 ujian klinikal terhadap binatang)

Kembali kepada citer asal saya...

Kenapa ALFAFA jadi my favourite choice & Secara tidak langsung Menjadi Independent Distributor???

 Saya ni merupakan suri rumah sepenuh masa, tetapi yang educated lah kan sebab, saya ada Degree In Food Technology dari Uitm Shah Alam...memilih untuk tidak bekerja kerana ingin melihat anak2 membesar didalam jagaan saya sendiri...dan memandangkan macam-macam citer yang saya dengar tentang nurseri kanak-kanak ni, jadi saya amik keputusan untuk tidak bekerja sehingga anak-anak saya bersekolah.

BIla dah jadi suri rumah ni, harapkan gaji suami 100% cukup2 untuk kami makan dan beli keperluan anak-beranak jer..nak beli benda sampingan lain kena fikir dua tiga kali...so, nak beli suplemen tuk milk booster bagi anak kenyang dalam bulan puasa...terpaksalah amik yang budjet rendah (ciput jer..hehe). Walaupun dalam set cadangan Breastfeeding tu ada ESP+VItalea+B-complex+vitamin C+Alfafa+ostematrix...saya hanya amik FULL PACK ALFAFA sahaja kerana alfafa tu salah satu fungsinya adalah tuk MILK BOOSTER...yang lain2 tu..untuk protein, tenaga, zat besi,antibodi, kalsium dan banyak lagilah kelebihannya...
 bajet tak derlah katakan...tapi hasilnya xsamalah dengan yang set tu..maksudnya yang set tu lagi bagus...hehe

Jadi,sepanjang bulan puasa tu, saya amiklah ALFAFA ni secara consistant..dan alhamdulillah, susu yang terhasil mencukupi untuk keperluan anak saya masa tu...lepas sebulan tu, saya juga perasan banyak perubahan pada diri saya selepas saya mengambil ALFAFA ini...antaranya, masalah sembelit saya sudah hilang, selera makan saya sudah berkurangan sebab alfafa ni bagi saya kenyang lama jugak..jadi berat saya berkurang..nilah yang saya suka..hehe..ALFAFA boleh turunkan berat badan dengan dia detox jer...hehe...shape pun cantik!!!..wah!!!. sebelum tu, hampir2 saya nak beli SDII  tuk turunkan berat badan saya. Tapi, xjadi..sebab dah turun. Bermula dari saat itulah saya jatuh cinta dengan ALFAFA Ni...hehe dan disebabkan ALFAFA nilah saya terbuka hati untuk join biz SHAKLEE ni...

Haa..mungkin anda tertanya2...macam mana saya boleh join biz ni..dengan modal pun x ada..jeng2...tunggu..to be continue...



>>>enjoy your reading & keep smiling :-)...
...Sudah berminat dengan ALFAFA shaklee???..tgh promo ni..PM/sms saya 0193039690 tuk dapatkan cepat feedback..& boleh kita sembang2('',)..

peace no war :-)










Continue Reading

Thursday, 1 November 2012

Assalamu'alaikum/hai...

Hampir seminggu x update blog...Alhamdulillah, arini berkesempatan update blog ni...

Oh ya...saya nak kongsi(share) 1 citer kat blog saya ini('',)....

Citernya macan ni...pg ni 1 nov 2012...saya call shaklee tuk place order nak restock barang. Selepas dah selesai place order, x sampai 2 minit saya letak phone, tiba2 no shaklee naik kat phone saya...so,saya peliklah kan? nape shaklee call balik? ada salah buat order ke? sbb tadi dah double check betul2.Kemudian saya jawab call tu..tiba2 orang shaklee tu bagitau ala2 macam nilah.."Puan, Bulan ni PROMO ALFAFA!!!!..besar & kecik "BELI 6 FREE 1""..saya jawab...oh ye ke..WAH ada PROMO ALFAFA!!!..saya dengar je bulan ni PROMO ALFAFA..sengih sampai ke telinga saya..kenapa?..jap g saya citer..hehe..saya gtau orang shaklee tu..ok2, jap lagi saya call balik tuk change order/tukar order..betapa suka & seronoknya saya..sbb..meh saya citer..sbb ALFAFA is my favourite...hehe...
Macan mana ALFAFA jadi my favourite???

Ahaa..citernya bermula maacam ni, B4 bulan puasa lepas, seingat saya 1 week B4 puasa, saya duk risau macam manalah nak breastfeed(bf) anak saya yang masa tu 6bulan..kalau saya dah start puasa nanti...mesti susu anak saya x cukup dan mesti anak saya x kenyang..kesian pulak kat dia sbb anak saya xnak/xmau langsung hisap susu formula & botol (lagipun saya mmg nak bg bf dia sampai 1thn at least). Fikir punya fikir...tiba2 terlintas dalam fikiran, eh mesti cari supplement ni tuk milk booster (banyakkan susu)..dalam bulan puasa nanti di samping kita pun bertenaga jugak..supaya anak saya mendapat susu yang mencukupi untuk keperluannya. Selepas tu, baru teringat ada seorang sahabat saya duk jual SHAKLEE dan SHAKLEE ada produk tuk milk booster...

Macam mana saya terus terlintas supplement SHAKLEE & bukan produk jenama lain???..jeng2...tunggu..to be continue...

>>>enjoy your reading & keep smiling :-)...
...Sudah berminat dengan ALFAFA shaklee???..tgh promo ni..PM/sms saya 0193039690 tuk dapatkan cepat feedback..& boleh kita sembang2('',)..

peace no war :-)


Continue Reading