Friday 23 November 2012

Assalamu'alaikum/hai :-)

Pembaca/pelawat blog yang di kasihi...

Sudah menjadi lumrah..setiap manusia suka kepada kecantikan. Oleh sebab itulah..pada zaman moden yang pesat membangun ini dan teknologi pun makin canggih..ada bermacam2 cara boleh di buat kalau ingin kelihatan cantik dan muda...antaranya sebagai contoh melalui suntikan (botox, collagen,dll), tanam (berlian, benang, dll), pembedahan plastik dan sebagainya. Tetapi kita perlu ingat sebagai seorang muslim..kita kena pastikan apa2 yang kita ingin lakukan kepada tubuh badan kita mesti menggunakan bahan2 yang HALAL lagi SUCI..

Termasuklah dalam pengambilan COLLAGEN.. 

Terlalu banyak produk COLLAGEN diluar sana. Ada yang dalam bentuk Pil dan ada juga yang dalam bentuk Serbuk(Powder)...ada yang TIDAK HALAL dan ada yang HALAL..

Antara COLLAGEN yang saya yakin HALAL, SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI (100% TULEN) adalah COLLAGEN POWDER SHAKLEE..

Di sini saya ingin berkongsi tentang BAHAN2 KANDUNGAN yang terdapat dalam COLLAGEN POWDER SHAKLEE, PERBEZAAN & KEBAIKAN/KELEBIHAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE dengan collegen yang lain di luar sana..

A. BAHAN2 KANDUNGAN yang terdapat dalam COLLAGEN POWDER SHAKLEE

-Ia mengandungi 7 ramuan/bahan utama:

1.Kolagen dari sisik ikan merah
- Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan
 
2. Ekstrak biji Camellia japonica
- Biji Cammellia japonica terdiri daripada asik oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan redikal bebas.
 
3.Ekstrak Pfaffia(Ginseng Brazil)
- Apabila digabungkan dengan ekstrak biji Cammellia japonica, membantu formasi kolagen dan asik hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asik hyaluronic memainkan peranan yang penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembab dan licin.
4.Elastik dari kolagen ikan
- Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.
5.Vitamin C & vitamin B
-Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang redikal bebas yang merosakkan kulit kita.
-Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protin untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel. 
 
6.Ekstrak kekerang
- Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting didalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi2 dan menhidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7. Lactobaccilus acidophilus
-Membantu mengimbangi microflora usus dan membantu mambina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


B.  PERBEZAAN " COLLAGEN POWDER" SHAKLEE 

-"COLLAGEN POWDER" SHAKLEE adalah suplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000 mg kolagen RSS (sisik ikan merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah. 
-Kolagen SHAKLEE adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 Dalton(berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.




C. KEBAIKAN/KELEBIHAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE dengan collegen yang lain di luar sana..




PROVEN EFFECTIVE!

SHAKLEE COLLAGEN CLINICALLY TESTED

A.Moisture : IMPROVE 69%
B.Smoothness: IMPROVE 75%
C.Wrinkles: IMPROVE 80%
D.Radiant: IMPROVE 90%

*Clinically tested shown that people skin appearance improve 71% after consume it continuously for 8 weeks



 COLLAGEN POWDER more then just collagen!

-No additive: Shaklee collagen powder ingredients are 100% pure, natural & safe, no stimulants, no sugar, no preservative & coloring
-Convenience: Very easy to dissolve in water, convenience to carry & consume
-Taste Better: Mixes well with your with your favorite juices & shaklee protein and mealshake :-)


Bagi yang muslim..buatlah pilihan yang bijak..carilah yang HALAL...SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI (100% TULEN)


Di sini saya share testimoni salah seorang pengguna "COLLAGEN POWDER" SHAKLEE..
>>Setelah abis 3 kotak "COLLAGEN POWDER SHAKLEE"..inilah hasilnya :-)..berkesan kan???




Berminat???
>>>terus sms saya 0193039690

No comments:

Post a Comment