Thursday, 11 October 2012

Assalamu'alaikum/hai...

Pembaca blog yang saya kasihi...

Alhamdulillah kerana masih diberi kesihatan yang baik oleh Allah s.w.t....syukur padamu Ya Allah...

Hari ini saya ingin berkongsi pulak dengan anda semua tentang"Kurus".Saya pasti, ramai di luar sana yang ingin kurus dan memiliki bentuk badan yang menarik (termasuk saya..hehe) bukan sahaja golongan wanita tetapi saya pasti golongan lelaki juga tidak ketinggalan ingin kurus dan nak bentuk badan berototkan????...

Masyarakat hari ini, kebanyakannya educated..sudah pandai menilai dan memilih yang mana baik untuk kesihatan dan yang mana tidak..kan???..cuma masa terlalu sibuk dan bajet yang cukup makan sahaja yang membuatkan kebanyakan kita buat-buat pejam mata dengan kesihatan kita..betul tak?..

Saya nak bawak anda berfikir dan renungkan bersama...macam ni, selagi kita masih rasa sihat, kita memang tidak sedar..cuba bayangkan kita sakit atau kalau tidak boleh bayangkan..cuba tengok orang disekeliling kita yang sakit...kemudian cuba rasakan kalau kita berada di tenpat mereka..

Betapa susahnya..nak bergerak, makan dan minum, menyusahkan kaum keluarga kita kerana terpaksa menjaga kita, kerja semua tergendala, hati tidak gembira dan ceria..dan macam-macam lagi masalah yang timbulkan???..betul tak???...lepas tu barulah kita sedar dan menyesal..kenapalah tidak jaga kesihatan dari dulu..kenapalah..bla.bla..bla..banyak plak kenapa..betul tak???..masa itu sudah terlambat bagi kita...

Lagi satu, bila dah sakit, kena pergi jumpa doktor..kalau sakit biasa xperlah kan?...mampu lagi bayar bil rawatan. Kalau sakit kronik???..macam mana???...bil rawatan dan operation terlalu mahal sekarang ini..mana kita nak cari duit sebanyak itu???betul tak???..pastu anda cuba rasakan...betapa membazirnya duit ribuan ringgit kita laburkan untuk penyakit kita..yang belum tentu sembuh atau tidak..masih 50-50 lagi sedangkan sebelum itu kita sudah tahu ada jalan pencegahan..tetapi kita pejam mata jer. Bagi saya, daripada kita bagi duit kat penyakit..lebih baik kita gunakan untuk keperluan keluarga dan sedekahkan kepada orang yang memerlukan supaya dapatlah saham kita di akhirat kelak..betul tak????

Opps,apa kaitannya dengan citer diatas dengan kurus???..ok, di sini, saya nak kaitkan dengan kurus tadi...bila kita sudah kurus, penyakit susah nak datang..kerana tekanan darah kita sudah normal, paras gula dalam badan normal ,kolesterol dalam badan pun normal, jantung pun sihat...kita pun bertenaga..hati senang(jiwa tenang), keluarga ceria dan bahagia (tidak menyusahkan keluarga) dan yang paling penting dapat membuat ibadah dengan sempurna...kerana sebelum ini, bila kita berbadan besar, kita cepat mengah, pergerakan terbatas, tidak bertenaga, jantung tidak sihat,darah tinggi, kencing manis(diabetes), kolesterol tinggi..dan macam-macam penyakit lagi yang akan menyusul..huhu...

So, untuk mengambil langkah pencegahan awal-awal....sebelum terlambat (maksud saya sebelum kita sakit atau sebelum penyakit datang kat kita)..eloklah kita start fikirkan kesihatan kita sekarang...adakah kesihatan kita berada di tahap optimum atau tidak???

Kalau tidak berada di tahap optimum, carilah vitamin suplemen yang dapat membantu kesihatan anda berada di tahap yang optimum...

OH ya..suplemen yang mana yang bagus ye..????kerana banyak suplemen yang berada di pasaran sekarang ini. Bagi membantu anda memilih suplemen, saya cadangkan anda memilih suplemen yang SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI...yang BEBAS daripada BAHAN KIMIA yang membahayakan kesihatan kita...iaitu jenama SHAKLEE...




KENAPA SHAKLEE????

>>>Testimoni daripada pengguna ini:

Testimoni 1:



Testimoni 2:









Continue Reading

Wednesday, 10 October 2012

Omega Guard

OMEGA GUARD

SEcara ringkasnya, Omega Guard: Untuk elakkan masalah pelupa, bagus untuk jantung, tingkatkan HDL dalam darah dan bagus untuk chest agar tak mudah diserang selsema.


OmegaGuard™

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


  OmegaGuard SHAKLEE diperlukan untuk:


~ Membantu penurunan berat badan

~Membantu mengekalkan tahap tekanan darah normal

~ Mendapatkan bentuk badan yang menarik untuk diri anda

~ Mengandungi omega-3, mampu mengurangkan risiko sakit

 jantung/menyokong kesihatan jantung 

~ Meningkatkan kecerdasan minda anak

~ Meningkatkan ketahanan badan si manja

~ Mengekalkan kolesterol baik

~ Melegakan sakit lutut, sendi dan otot( mengecutkan otot 

yang bengkak)



KENAPA OMEGA ?
 

Ini disebabkan :

- pengambilan diet berasaskan ikan yang tinggi sebagai 

sumber omega-3 yang menyumbang kepada kesihatan 

jantung. 

Kenapa ikan? Sebab ikan adalah sumber popular Omega-3? 

Apakah Omega-3?

- Badan kita tidak boleh menghasilkan Omega-3 tetapi perlu

 didapatkan dari sumber luar. Ikan sahajakah?? Ada lagi,  

Omega-3 boleh didapati dari sumber marin & minyak 

tumbuhan. Selain ikan laut dalam, sumber omega-3 boleh 

didapati dari flaxseed, canola oil, soybeans, pumpkin 

seeds & wallnuts. tetapi Ikan & sumber marin 

mengandungi DHA & EPA yang lebih tinggi.


sentiasa ingat: 

  • Mencegah sentiasa lebih baik dari merawat
  • Pemakanan tambahan yang terbaik bukan jaminan anda 100% bebas dari penyakit, tetapi boleh mengurangkan tahap keterukan jangkitan/penyakit.



khasiat OMEGA GUARD
 
  • Melindungi Jantung anda ~Ia membekalkan asid lemak omega -3 berpotensi ultratulen dgn spektrum penuh bergred farmaseutikal
  • Membantu mengurangkan risiko sakit jantung ~satu penyelidikan menunjukkan bahawa pengambilan asid lemak omega -3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
  • Ultratulen dan bergred Farmaseutikal~Omega Guard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul yg memekatkan asid lemak omega -3 yg bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bhn2 berbahaya seperti merkuri dan plumbum yg terdpt dlm ikan
  • Minyak Ikan terbaik di dunia~mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi,DHA penting bagi perkembangan dan fungsi2 otak.


SIAPA PERLUKAN OMEGA?

- ibu mengandung
 
- athma
 
- ekzema
 
- batuk
 
- sinusitis
 
- gastrik/ulser perut
 
- kolestrol tinggi
 
- depresi
 
- lemah daya ingatan
 
- kekejangan/kebas-kebas
 
- insomnia/masalah tidur
 
- migrain
 
- letih/lesu
 
- parkinson
 
- pigmentasi
 
- athiritis
 
- sakit sendi
 
- katarak
 
- mati pucuk
 
- masalah prostat
 
- kemandulan wanita
 
- ketiadaan nafsu berahi
 
- dalam pantang
 
- senggugut
 
- menopous
 
- IQ kanak-kanak
 

Ingredients: (per 3 capsules)
 
EPA 540mg

DHA 360mg ( Omega sebelum ini mengandungi 235mg DHA)

Omega 3 fatty acids 990 mg( dahulu hanya 195mg omega-3 fatty acid)

EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA
 
 pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*
 
 

Apakah kebaikan EPA( Eicosapentaenoic)?
 

#Untuk golongan Autoimmune spt saya ia supplement yg bertindak spt steroid TAPI tidak mempunyai kesan sampingan spt steroid


# Untuk mereka yang mengalami Inflammatory Bowel Disease, ia mengawal inflamasi

# Serangan Jantung! - Pengambilan EPA sehingga 10 mg sehari boleh megurangkan risiko serangan jantung sebanyak 41%.

# Arrhythmia (heart beat x normal) 

# Blood Pressure - Mengawal BP Anda..

# Kencing Manis - Membantu mengurangkan ancaman 



masalah triglyceride yg dihadapi pesakit diabetes. Jadi 


kuranglah risiki plaque build up (deposit cholestrol jahat..)

dan ia juga membantu kurangkan paras kandungan protein 

dalam urine pesakit.

# Kanser (terutama breast & colon) - ia bantu kurangkan 


jumlah sel T-supperssor yg menyebabkan kemerosotan 

fungsi tindak balas immune sistem

# Skin Disorder - Psoriasis, Eczema berlaku bila 


"eiscosanoids" dalam tubuh x seimbang.. jd pengambilan 

EPA 10 mg > diperlukan utk membantu masalah kulit ini..

# Paru-paru - Bantu mereka yg mengalami masalah paru2 


dan bronchioles
 

# Arthritis - membantu mencegah keradangan pada sendi 

yang bengkak...

 


Continue Reading

Lechitin

LECHITIN



Secara ringkasnya, Lechitin: membantu elakkan kembung perut, mudah untuk membuang, kilatkan rambut dan kuku, bakar lemak.

Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf. Soya lecithin merupakan sumber utama kolina.


Kolina adalah penting dalam pemakanan kerana ia meningkatkan kesihatan otak, hati, sistem kardiovaskular dan pembiakan.

Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi daripada kacang soya.


Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin, termasuk 80mg fosfatidilkolina dan 48mg fosfatidilinisitol

*Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan





Kepentingan Lecithin :


Asasnya, lecithin berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung, telur dan kacang soya.

Kandungan Lecithin :
  • Asid Linoleik (essential fatty acid) – amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian .
  • Kolin – satu komponen neurotransmitter.
  • Asetikolina – bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf.
  • Inositol – sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan.
Kegunaan Lecithin :

PALING UTAMA
  • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
  • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
  • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
  • Membantu kawal paras triglycerides.
  • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
  • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.
PENTING UNTUK FUNGSI OTAK
  • Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb.
  • Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin.
  • Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.
UNTUK KAUM TUA
  • Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua.
  • Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb.
UNTUK PENGHADAMAN
  • Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman
UNTUK SEL
  • Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel.
  • Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita
UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)
  • Fungsi utama lecithin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.



Continue Reading

Ostematrix

OSTEMATRIX (CALCIUM)


OsteMatrix™

Ostematrix(calcium) adalah untuk  orang yang mempunyai masalah berkaitan dengan tulang

Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

Lebih daripada Sekadar Kalsium

OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. 

Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.






Siapa yang perlu Ostematrik ni???? 
 




- orang yang mudah stress, mudah kejang, ada masalah 

water retention, sembelit dan pra haid - 

  anda patut memberi peluang kepada diri anda bagi 

mengubah nasib anda dengan Ostematrix.




-orang yang bekerja dan sering keletihan : membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat!
 
- seorang ibu mengandung, ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang 
belakang.
 
- seorang ibu yang menyusu, ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik provided prinsip utama penyusuan diamalkan.
 
- seorang wanita, ostematrix membantu mengurangkan risiko kereputan tulang ( osteoporosis)
 
- yang mempunyai masalah berat badan berlebihan, anda perlukan ostematrix demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda!
 
 

 
 


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Continue Reading

Zink Complex

ZINC COMPLEX


 
Metabolik Semulajadi

Zink hadir di dalam semua sel tubuh badan sebagai sebahagian daripada tindakbalas enzim di mana ianya terlibat di dalam pelbagai aktiviti biokimia. Zink perlu untuk tumbesaran dan perkembangan tubuh badan.


* Satu tablet membekalkan 100% Nilai Harian bagi zink.

* Zinc adalah faktor di dalam mengekalkan kesihatan yang baik, dan membantu tubuh badan memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.

* Dirumus dengan zink glukonat yang mempunyai bio yang tinggi di dalam bes alfalfa dan barli panggang.

* Dengan rumusan sayur-sayuran.


Zink Dapat Meningkatkan Daya Ingatan dan Tempoh Penumpuan:

Campuran suplemen zink ke dalam sajian bagi mereka yang sedang menuntut di sekolah membawa kepada peningkatan daya ingatan dan tempoh penumpuan.

Berdasarkan penyelidikan awal yang dijalankan di Pusat Penyelidikan Pemakanan Manusia Grand Forks, Jabatan Pertanian Amerika di Utara Dakota, dalam kajian tersebut, kanak-kanak yang diberi zink sebanyak 20mg dalam lima hari seminggu selama 10 hingga 12 minggu mempunyai daya ingatan yang lebih baik dan tempoh penumpuan yang lebih panjang berbanding dengan mereka yang tidak menerima suplemen zink.

Antara kebaikan Zink yang lain ialah:

Penjagaan Kulit: Kajian telah menunjukkan zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat atau akne. Ia adalah lebih berkuasa daripada placebo dan penggunaan ubat-ubatan antibiotik masih dianggap lebih berkesan.

 
Ekzema: Juga dipanggil sebagai dermatitis atopik, adalah gangguan keradangan dan kulit yang kronik. Ia adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh kekurangan zink di dalam badan. Zink memainkan peranan yang penting dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan memulihkan keupayaan untuk sembuh dengan sempurna.

 
Jerawat: mineral ini adalah penting untuk memadam jerawat dari kulit. Ia bertindak mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan yang memainkan peranan yang dominan dalam menyebabkan jerawat. Di samping itu kepadanya, zink juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.

 
Penyembuhan luka: Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.

 
Gangguan Prostat: Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.

 
Hilang berat badan: Zink memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan dan mengawal selera makan.

 
Mengandung: Ia adalah penting untuk pembaikan dan fungsi DNA. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel semasa kehamilan.

 
Pembiakan: Bagi lelaki, zink membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks. Sementara di kalangan wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.

 
Fungsi Biologi: Zink memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan penyakit kencing manis, tahap stres, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman.

 
Jangkitan: Zink membantu seseorang untuk mengesan rasa dan bau, memberikan bantuan kepada penyembuhan luka, meningkatkan imuniti dan membantu dalam menggalakkan pertumbuhan janin. Zink membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru dan konjunktivitis.

 
Antioksidan: Zink bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat .

 
Aturan Enzim: Zink merupakan komponen beberapa enzim yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormon, DNA, mengawal selia transkripsi gen, metabolisme tenaga dan lain-lain faedah kesihatan yang berkaitan dengan zink.

 
Kanser: Bagi lelaki, zink memainkan peranan yang penting dalam kelenjar prostat dan mencegah kerosakan awal, yang boleh membawa kepada masalah seperti kanser.

 
Kelesuan Kronik: Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan, kerana ia kaya dengan zink. Para doktor tidak mencadangkan ubat-ubatan lain yang diperlukan untuk menyembuhkan keletihan yang kronik kecuali pengambilan minyak ikan yang kaya dengan kandungan zink.

 
Botak: Botak menyebabkan kehilangan rambut bagi kanak-kanak dan orang dewasa. Pemulihan yang disyorkan oleh doktor kepada orang yang mengidapinya ialah dengan pengambilan diet yang kaya dengan kandungan zink. Terdapat pelbagai kapsul yang kaya dengan zink, jadi ubat-ubatan yang kaya dengan zink akan membantu mencegah keguguran rambut

 
Kehilangan tulang: Ia adalah penyakit apabila tulang menjadi lemah dan rapuh. Zink adalah komponen hydroxyapatite iaitu garam dan membuat matriks tulang yang kuat dan keras. Oleh sebab ini, kandungan zink perlu ditambah dalam pelan diet anda untuk mengelakkan kehilangan tulang.

 
Buta Malam: Pengambilan kira-kira 150-450 mg Zink akan memperbaiki penglihatan. Jadi, adalah sentiasa dicadangkan untuk mengambil makanan seperti daging lembu, kambing, tiram, ketam kerana ia kaya dengan kandungan zink dan akan memperbaiki penglihatan mata.




Berminat???? Contact saya:
Shaklee Independent Distributor 
(ID:888324)

Noriah Ibrahim
019-3039690
noriah01@gmail.com
fb page: https://www.facebook.com/noriah.ibrahim
lokasi Cash on delivery(COD): Seremban,nilai dan yang berdekatan…



Continue Reading