Thursday, 11 October 2012

Assalamu'alaikum/hai...

Pembaca blog yang saya kasihi...

Alhamdulillah kerana masih diberi kesihatan yang baik oleh Allah s.w.t....syukur padamu Ya Allah...

Hari ini saya ingin berkongsi pulak dengan anda semua tentang"Kurus".Saya pasti, ramai di luar sana yang ingin kurus dan memiliki bentuk badan yang menarik (termasuk saya..hehe) bukan sahaja golongan wanita tetapi saya pasti golongan lelaki juga tidak ketinggalan ingin kurus dan nak bentuk badan berototkan????...

Masyarakat hari ini, kebanyakannya educated..sudah pandai menilai dan memilih yang mana baik untuk kesihatan dan yang mana tidak..kan???..cuma masa terlalu sibuk dan bajet yang cukup makan sahaja yang membuatkan kebanyakan kita buat-buat pejam mata dengan kesihatan kita..betul tak?..

Saya nak bawak anda berfikir dan renungkan bersama...macam ni, selagi kita masih rasa sihat, kita memang tidak sedar..cuba bayangkan kita sakit atau kalau tidak boleh bayangkan..cuba tengok orang disekeliling kita yang sakit...kemudian cuba rasakan kalau kita berada di tenpat mereka..

Betapa susahnya..nak bergerak, makan dan minum, menyusahkan kaum keluarga kita kerana terpaksa menjaga kita, kerja semua tergendala, hati tidak gembira dan ceria..dan macam-macam lagi masalah yang timbulkan???..betul tak???...lepas tu barulah kita sedar dan menyesal..kenapalah tidak jaga kesihatan dari dulu..kenapalah..bla.bla..bla..banyak plak kenapa..betul tak???..masa itu sudah terlambat bagi kita...

Lagi satu, bila dah sakit, kena pergi jumpa doktor..kalau sakit biasa xperlah kan?...mampu lagi bayar bil rawatan. Kalau sakit kronik???..macam mana???...bil rawatan dan operation terlalu mahal sekarang ini..mana kita nak cari duit sebanyak itu???betul tak???..pastu anda cuba rasakan...betapa membazirnya duit ribuan ringgit kita laburkan untuk penyakit kita..yang belum tentu sembuh atau tidak..masih 50-50 lagi sedangkan sebelum itu kita sudah tahu ada jalan pencegahan..tetapi kita pejam mata jer. Bagi saya, daripada kita bagi duit kat penyakit..lebih baik kita gunakan untuk keperluan keluarga dan sedekahkan kepada orang yang memerlukan supaya dapatlah saham kita di akhirat kelak..betul tak????

Opps,apa kaitannya dengan citer diatas dengan kurus???..ok, di sini, saya nak kaitkan dengan kurus tadi...bila kita sudah kurus, penyakit susah nak datang..kerana tekanan darah kita sudah normal, paras gula dalam badan normal ,kolesterol dalam badan pun normal, jantung pun sihat...kita pun bertenaga..hati senang(jiwa tenang), keluarga ceria dan bahagia (tidak menyusahkan keluarga) dan yang paling penting dapat membuat ibadah dengan sempurna...kerana sebelum ini, bila kita berbadan besar, kita cepat mengah, pergerakan terbatas, tidak bertenaga, jantung tidak sihat,darah tinggi, kencing manis(diabetes), kolesterol tinggi..dan macam-macam penyakit lagi yang akan menyusul..huhu...

So, untuk mengambil langkah pencegahan awal-awal....sebelum terlambat (maksud saya sebelum kita sakit atau sebelum penyakit datang kat kita)..eloklah kita start fikirkan kesihatan kita sekarang...adakah kesihatan kita berada di tahap optimum atau tidak???

Kalau tidak berada di tahap optimum, carilah vitamin suplemen yang dapat membantu kesihatan anda berada di tahap yang optimum...

OH ya..suplemen yang mana yang bagus ye..????kerana banyak suplemen yang berada di pasaran sekarang ini. Bagi membantu anda memilih suplemen, saya cadangkan anda memilih suplemen yang SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI...yang BEBAS daripada BAHAN KIMIA yang membahayakan kesihatan kita...iaitu jenama SHAKLEE...




KENAPA SHAKLEE????

>>>Testimoni daripada pengguna ini:

Testimoni 1:



Testimoni 2:









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...