Saturday 6 April 2013

Siapa yang perlukan Nutriferon?

Bismillah...walhamdulillah...

Pembaca blog yang saya kasihi...

harini..saya..nak update & nak bongkar..satu persatu...tentang produk PROMOSI bulan April 2013 ni :-)..apa lagi NUTRIFERON lah..hehe

sebelum ni saya gtau secara ringkas..apa itu NUTRIFERON kan..iaitu sebagai IMUN BOOSTER!!!..betul x????..mcm mana IMUN BOOSTER ni???..cer terangkan bg faham sikit..hehe. (mungkin dlm fikiran anda mcm yang saya tulis tu kan???)..ok, jap lg saya terangkan bg kita semua faham..ni syaa Allah :-)

Pertama, mungkin anda tertanya2..dulu..SIAPA yang PERLUKAN NUTRIFERON ni????.bila dah tahu siapa yang perlukan nutriferon..pasti anda nk tahu..selanjutnya tentang APA FUNGSI UTAMA & APAitu  NUTRIFERON & Kenapa perlu MEMILIH NUTRIFERON  kan??? :-)

oklah..saya gtau siapa yang memerlukan NUTRIFERON ni?? :-).  Orang yang macam mana perlukan Nutriferon ni? Kanak2 boleh ambil? orang ada sakit autoimmune boleh ambil? Ibu menyusu, pregnant?

Sangat digalakkan diambil oleh mereka yang punya masalah ANTIBODI yang LEMAH, SENANG SAKIT dan sakit yang lambat recover : 

1. Mereka yang sering sakit, selsema, demam.
2. Ibu yang menyusukan anaknya yg mana anaknya demam atau sakit yg berpanjangan.
3. Mereka yang mempunyai masalah imunisasi.
4. Mereka yang sering travel dan kerap ke luar negara.
5. Mereka yang sering stress.
6. Mereka yang terdedah dengan bahaya penyakit.
7. Mereka yang tak suka makan banyak vitamin antioksidan, ACE boleh gantikan dengan Nutriferon sepeket sehari.
8. Mereka yang ada mempunyai allergi dan eczema.

9. Mereka yang mengamalkan pemakanan yang tidak sihat
10.Mereka yang kurang bersenam
11.Mereka yang kurang tidur
12.Mereka yang mengamalkan minum alkohol & merokok


Sebagaimana yang kita maklum, Sekarang ni Musim panas & ramai orang terkena demam, batuk & selsema...terutama sekali bayi & kanak2..yang selalu terdedah kepada virus yang terdapat di sekeliling kita..so, anak2 kita demam. batuk & selsema..mesti sebagai ibu bapa..kita rasa risau & susah hatikan???..saya pun ibu kepada 2 anak :-)..mempunyai rasa yang sama dgn ibu bapa di luar sana...pastu mesti nk cepat2 bawak anak ke klinik kan???...betul x???..pastu x sampi sebulan sembuh, demam balik..kadang2..seminggu jer..sembuh..pastu jangkit balik dgn kanak2 lain..jika kita hantar anak2 kita ke taska/ pengasuh yang jaga lebih dpd seorang kanak2 :-)..betul x???..ini membuatkan kita lg riasu anak-anak kita demam on off..betul x???

BAgi mengatasi masalah ini...dengan NUTRIFERON kita xperlu risau lg..kenapa???..sebab..kanak2 juga boleh amik NUTRIFERON tetapi dgn dose yang sedikit :-)..NUTRIFERON bukan UBAT tetapi SUPPLEMENT yang bertindak menguatkan sistem imun/pertahanan badan supaya susah dijangkiti virus demam, selsema & batuk.Ia juga menggalakkan penghasilan interferon secara semulajadi dalam badan, yang tidak bertoksik, terbukti secara klinikal, berpaten & yang paling penting selamat digunakan.

1. kanak2 yang berumur 1-2tahun (boleh amik 1 paket, tuk 4 hari-maksudnya sekali amik campur dlm susu diorang 1/4 sahaja sehari)

2.kanak2 yang berumur 2-12 tahun ( boleh amik 1 paket, tuk 3hari-maksudnya sekali amik campur dlm susu diorang 1/3 sahaja sehari)

3.kanak2 lebih dpd 12tahun (boleh amik 1 peket sehari sama mcm dewasa)

Bayi, Ibu menyusu & Ibu Hamil boleh amik jgk x????..orang yang sakit AUTOIMMUNE..mcm mana plak???

1-Bayi tidak boleh ambil direct..tetapi bayi boleh dapat benefit nutriferon melalui susu ibu..jadi, terjawab sudah..ibu yang menyusu boleh ambil NUTRIFERON :-) 

2.Ibu Hamil tidak boleh ambil NUTRIFERON dikhuatiri keguguran

3.Orang yang sakit AUTOIMMUNE seperti sclerosis& SLE AMAT TIDAK DIGALAKKAN ..ini boleh menambah kecelaruan dalam sistem imun mereka..sistem imun mereka sudah sedia terlebih aktif & mereka yg ambil drugs utk depress imun sistem seperti kidney dieses,heart & mental prob(seizures) juga TIDAK boleh ambil rawatan interferon..
 
Sumber:
http://www.hepcadvocacy.org/factsheets/Interferon.pdf
http://www.allenisd.org/cms/lib/TX01001197/centricity/domain/3/how_to_keep_your_immune_system_strong.pdf



Fungsi Utama NUTRIFERON:

 ada 8 fungsi utama Nutriferon:

1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3hari - ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel, dan macrophage.

2. Melawan kanser & tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser. Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi.

3. Melindungi dari influenza - ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.

4. Meringankan tekanan dan kelesuan - membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan, dan gaya hidup aktif.


5. Melambatkan penuaan - formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.

6. Mengurangkan infeksi oleh pesakit2 hepatitis B & C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan, misalnya, kembung, mual, dan lain-lain muntah pesakit Hepatitis B dan C.

7. Mempertingkatkan Menopous - Membantu masalah yang timbul kerana menopaus seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalah lain.

8. Mempertingkatkan PMS - Terbukti secara klinikal untuk meningkatkan gejala-gejala yang disebabkan oleh ketidakseimbangan endokrin sistem iaitu menstrual cramps, sakit-sakit belakang, tender breasts, jerawat, keresahan, masalah tidak dapat tidur dan mood swing.


ok,setakat ini dulu..saya share info tentang NUTRIFERON..nnti saya update lg ye :-)..tunggu!!!f

 




4 comments:

  1. Hey there! I've been reading your website for a long time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Dallas Tx! Just wanted to say keep up the great work! paypal login my account

    ReplyDelete

  2. We stumbled over here different page and thought I should check things out. I like what I see so now i am following you. Look forward to looking at your web page for a second time. aol mail login

    ReplyDelete
  3. A $1000 additional payment on the beginning of your 30 year mortgage will probably be much more effective than the same $1000 payment over the last 5 years. books

    ReplyDelete
  4. LTV ratio could be the percentage between the loan value and also the market value in the commercial property securing the borrowed funds. canadian mortgage calculator The taxes and insurance along with HOA fees are optional. canada mortgage calculator

    ReplyDelete