Monday 30 October 2017

Kenali Kulit Wajah Kita Ada 7 Lapisan Utama

Teks by: Noriah binti Ibrahim ( #cyahshaklee)
Facebook: Noriah Ibrahim
FB page: Ummihealthy
Instagram: ummihealthy_naturalbeauty

PERHATIAN !! 

Kulit wajah kita ada 7 lapisan utama .

Bila pakai produk2 yang banyak chemical , kulit akan terhakis sampai ke lapisan ke 6 paling teruk , sebab tu kalau pengguna tegar produk chemical dan pengelupasan , kulit mereka akan jadi sangat licin cantik mcm kulit telur , tapi sebenarnya kulit tu yang tak sihat sebab lapisan kulit dah nipis , bila terkena kuku sikit pun boleh terluka . 

Segala kekotoran akan tersimpan di bawah lapisan kulit . 

Kiranya chemical yang menahan segala kekotoran di dalam lapisan kulit . Bila berhenti guna produk chemical , muka akan keluar semula jerawat2 dan lain2 sebab dah tak terima lagi chemical2 yg digunakan dalam produk .

Kulit akan jadi meradang . Checimal sangat tak elok untuk kesihatan dan sangat berbahaya . 

Lebih2 lagi kepada ibu mengandung , boleh membahayakan kesihatan baby dalam kandungan . Kulit boleh jadi sgt kering atau boleh nampak berminyak tapi sebenarnya kering di dalam . 

Dalam product chemical mengandungi hydroquienon , chemical hydroquienon digunakan utk mencuci gambar , bayangkan kita cuci muka pakai pencuci gambar sebenarnya . 

Sebab tu produk2 yg jual di pasaran sekarang murah dalam RM20 dah boleh dapat 1 set sabun , toner, krim siang , krim malam semua . 

Tapi ada juga yang mengaut keuntungan besar jual beratus ringgit , tapi sebenarnya produk tersebut tersangat murah penghasilannya kerana repacking sahaja dan dapat merosakkan wajah seramai2 orang. 

Paling teruk boleh kena kanser kulit . Kena berhati2,  boleh tengok contoh gambar2 di bawah , kulit muka yang dah rosak oleh kerana  menggunakan produk2 murah yang hanya mengaut keuntungan tanpa memikirkn kesan2 yg tanggung oleh pengguna .sedih kan?

Sebab itulah c.yah sangat ambil berat pasal produk "skincare" untuk c.yah sendiri guna.Dulu c.yah hadapi masalah yang sama seperti di atas (salah guna produk yang ada chemical atau mercury) sebab dulu c.yah tak ada ilmu pasal "skincare". 

Tapi sekarang, alhamdulillah lepas c.yah kenal shaklee..c.yah makan dan amalkanshaklee dah dekat 5 tahun ni..alhamdulillah suka dan puas hati sangat dgn produk yg organik atau natural macam shaklee ni.

C.yah pun dah dapat #shakleeeffects yang sangat-sangat best kat kulit c.yah..alhamdulillah. Syukur sangat-sangat c.yah jumpa produk yang berani claim

It SAFE
It PROVEN
It EFFECTIVE

No comments:

Post a Comment