Sunday 22 October 2017

Shaklee Products go BEYOND ORGANICS?

Teks by: Noriah Ibrahim ( #cyahshaklee)




Apa itu "Beyonds Organics?"

 Sebagaimana yang anda tahu, kebanyakan produk di pasaran akan "claim" organik bila bahan yang digunakan dalam produk tersebut ditanam & dituai ikut piawaian organik betul? Seperti masa tanam tu guna racun & baja organik. 
.
Tapi bila bahan-bahan tersebut sampai ke kilang & akan diproses mungkin bahan-bahan tersebut akan melalui proses yang tidak organik lagi seperti contoh akan dicuci & dibasuh dengan menggunakan alcohol atau bahan kimia lain untuk bagi proses tu cepat.
.
Akan tetapi, lain pula dengan produk shaklee..kerana shaklee betul-betul  jaga kualiti produknya 100% organik bermula dari bahan-bahannya ditanam & dipantau sendiri oleh shaklee untuk nak pastikan racun & baja yang digunakan itu betul-betul organik
.
Kemudian, shaklee juga pantau bahan-bahan yang akan diproses dikilang untuk produk-produknya adalah tidak mengunakan bahan kimia & alcohol untuk dicuci & dibasuh. Shaklee hanya menggunakan air biasa untuk basuh & cuci bahan-bahan tersebut bagi mengekalkan nutrient asli & mengekalkan organik tersebut.
.
Jadi nampak tak beza maksud shaklee product go "beyond organics?"..dari awal bahan tu ditanam sampailah melalui proses nak jadikan products shaklee jaga betul-betul status organic tersebut.
.
Sebab tu shaklee sangat berani claim productsnya;
SAFE
PROVEN
EFFECTIVE

Jadi pilihlah produk yang betul-betul organik!

No comments:

Post a Comment