Saturday 24 January 2015

Jom Kenali Pengasas Shaklee & Sejarah Shaklee

Teks: Si bunga tulip(Noriah Ibrahim) 


Bagi siapa yang belum mengenali @mengetahui siapa pengasas produk shaklee.,Ini saya kenalkan DR Forrest C Shaklee & sejarah hidupnya. 

Minat Dr Shaklee dalam kesihatan bermula kerana penyakit zaman kanak-kanaknya. Beliau merupakan seorang pesakit batuk kering (TIBI) sejak kecil & kanser...sangat2 kagum dgn beliau..kerana beliua tidak bergantung pada hospital @  ubat-ubatan.

Apa xnya di saat itu org ckp pesakit kanser xkan hidup lama..tetapi dia sendiri dengan tegas  & yakin bahawa dia boleh & mampu hidup lama..lebih 100thn usianya...sebab rawatan beliau adalah rehat yg cukup,  makanan berkhasiat &  menghabiskan waktu di luar,  di kawasan luar Iowa...untuk beliau back to nature..kembali ke alam semulajadi..(hidup harmoni dgn alam) beliau tutup klinik..& balik kg..mkn makanan organik yg di tanam sendiri seperti buah-buahan & sayur sayuran..dia cipta "ubat untuk dia sendiri" skarg lebih dikenali sebagai "supplement". 

Minat Dr Shaklee dalam kesihatan yang optimum, membawa beliau dari lapangan,  ke makmal & bilik peperiksaan. Beliau percaya bahawa dari pemakanan yg baik adalah asas untuk kesihatan keseluruhan & kesejahteraan. Sentiasa mencuba,  Dr shaklee membangunkan teknik untyk mengekstrak nutrien dari makanan. 

"Vitalize mineral" telah diperkenalkan pada tahun 1915 yang pertama di dunia. Sekarang lebih dikenali sebagai "VITALEA IRON FORMULA" (skarg 2015lebih 100thn usia VITALEA tersebut). sebelym konsep vitamin telah difahami sepenuhnya. 

Lepas tu beliau tidak letak "supplement" beliau kat kedai@ klinik beliau tetapi beliau menyusuh orang jual  "agent" dlm masa yg sama beliau bantu org tambah pendapatan skali..
Sebenarnya banyak sangat tentang shaklee ni yg saya sangat kagumi bukan sahaja sebab pengasasnya tetapi juga sebab falsafahnya, syarikatnya,  produk2nya & Marketing plannya.
setakat ini dulu saya share... nnti sambung di episod lain plak ye. share banyak2 muak juga.. betul x?.. 
 
Di bawah ni saya share gambar  Vitalize mineral pertama yg diciptakan oleh beliau.

Dibawah ini gambar VITALEA IRON FORMULA Sekarang yg usianya 100tahun (1915-2015)

No comments:

Post a Comment