Wednesday 15 March 2023

Kurus sebelum raya dengan Set Kurus Shaklee

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera kepada sahabat pembaca blog #CheYahUHG. Terima kasih sahabat kerana masih setia membaca dan follow blog che yah UHG. Alhamdulillah, biiznillah, bertemu kembali kita dalam entry terbaru che yah dengan topik sangat best lagi iaitu kurus sebelum raya dengan set kurus shaklee.

Bila sebut nak puasa dan nak raya, biasanya benda yang pertama yang bermain-main dalam fikiran seorang wanita adalah alamak dah nak raya, kena kurus ni. Kena kurus sebelum raya dari sekarang ni. Betul tak?

Apa yang kita sebagai seorang wanita nampak adalah nak pakai baju raya cantik-cantik mesti kena kurus. Sebab biasanya baju raya yang cantik-cantik adalah saiz kecil seperti xxs, xs, s dan M kan? Kalau saiz besar banyak baju yang tak cantik. Betul tak? 

Jadi, bila nak puasa ni, mulalah mencari-cari suplemen set kurus yang ada di pasaran kan? Untuk bantu proses kurus sebelum raya dalam bulan puasa untuk capai target raya nanti dah kurus. 

Ok, kalau nak betul-betul kurus dalam masa sebulan dari sekarang, che yah nak share tips kurus yang che yah sendiri amalkan dan buat, ianyanya menjadi dan betul-betul berkesan. 

Ini che yah nak share testimoni diri che yah sendiri kurus dengan ikut 5 tips kurus sebelum raya dengan set kurus shaklee iaitu set Hello New You 

berat sebelum 68kg, berat selepas 58kg
(10kg hilang) 

5 Tips kurus sebelum raya dengan set kurus shaklee

1. Berhenti guna, minum atau makan gula putih, tepung putih dan makanan proses (fast food). Amalkan banyak minum air masak kosong dari air manis dan berwarna. 

2. Jaga makan dengan amalkan diet suku-suku separuh (nasi suku, lauk seketul, sayur dan buah separuh). Makan sekali sahaja sehari waktu makan tengahari

3. Amalkan Set Hello New You untuk bantu percepatkan proses pembakaran lemak, cuci usus dan dalam masa yang sama walaupun kurang makan, tapi tetap perut rasa kenyang lama dan bertenaga

4. Senaman secara "regularly" setiap hari seperti power walk atau brisk walk atau berjalan setiap hari (5000-10,000 langkah setiap hari secara konsisten)

5. Buat IF (intermittent fasting) 12:12 @16:8 (che yah buat 2-2, awal-awal start IF dengan 12:12 dulu, selepas sebulan baru up 16:8 sampai sekarang) 

Paling penting ubah lifestyle dengan jadikan no. 1,2,3,4 & 5 sebagai "healthy lifestyle" kita dan terus amalkan healthy lifestyle ni sampai bila-bila. Che yah amalkan dari no. 1 sampai no.5 sehingga sekarang dan alhamdulillah, berat che yah maintain. Tak naik cecah 60kg dah. Berat sekarang alhamdulillah, masih maintain bawak 60kg.

Tetapi kalau ada kenduri, tetap boleh makan juga, biasakan ambil makanan dengan portion suku-suku separuh atau jadikan hari kenduri tu sebagai cheat day.

Tak mengapa sekali sekala kita buat cheat day supaya kita tak stress dan kita akan enjoy kita punya healthy lifestyle kita. In syaa Allah berat kita boleh maintain seperti che yah sekarang ni maintain berat asalkan tidak tinggal no.1-no.5.

Apa Specialnya set Hello New You Shaklee?

Jom che yah share setiap kelebihan dan manfaat setiap produk yang ada dalam set Hello New You Shaklee

sangat bagus dan bestkan manfaat set Hello New You kan? Yes betul-betul bagus dan terbukti berkesan. 

Jom sahabat che yah share testimoni orang lain jugak yang amalkan set hello new you ini. 

Banyak lagi testimoni, kalau sahabat nak testimoni set hello new you boleh klik link ini

Ini pula shaklee sediakan siap-siap kepada sahabat yang baru nak start ambil set hello new you ni dengan buat IF, pelan hidangan 12:12. Follow saja. Mudah kan? 
Paling best lagi, andai sahabat nak consume Set Puasa Shaklee dalam bulan puasa Ramadhan ni pun boleh bantu sahabat kurus jugak tau. 

Kebetulan bulan ini ada promosi lagi Set Hello New You 
Jadi, sahabat boleh dapatkan set promosi Hello New You Shaklee klik link ini


#CheYahUHG
#UHG
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023 
#shakleethriumph2023 

Follow Facebook Che Yah UHG klik link ini
Follow Tik Tok Che Yah UHG klik link ini

1 comment: