Friday 13 June 2014

Blog Oh Blog!


Kenapa saya tiba2 buat entry mcm ni???...nak citer sikitlah pasal blog ni...saya ni mmg bila nak update blog jer mati kutu dibuatnya...xtahu nak update apa...x reti...yg reti update pasal produk jer..hahaha..
maklumlah saya ni work at home mother (WAHM)..buat bisnes shaklee full time...lama2 rasa boring jugak...sebab tu blog saya ni bersawang jer...last update Jan 2013...huhu lamanya...dari awal tahun lepas lagi..

Mulai harini dah insaf ni..dah bertaubat dah...nak share jugak semua yang manis2..yang positif2 jugak kat anda semua yang sudi singgah di blog saya yang x seberapa menarik ini...tp in syaa Allah..informative & semoga ada manfaatnya nanti...

Ok berbalik ke citer blog...baru2 ni saya dah tersedar...ruginya x update blog setiap hari...ruginya x share sesuatu yang menarik & positif...ruginya  x memberi sebanyak mungkin ilmu & pengalaman saya sepanjang saya hidup 31 tahun ini...ruginya...tapi bak kata pepatah "better late than never"..begitu jugaklah saya selalu pesan kepada anak cucu shaklee saya...

Jika nak buat sesuatu startlah sekarang...lets move 1 step forward! jangan tangguh-tangguh..perbuatan suka tangguh2 ni mmg tak bagus...kita xkan ke mana-mana & takkan jadi orang yang berjaya jugak..
Apa-apa yang kita nak buat jom buat sekarang..lama2 mesti ketagih nak update entry blog setiap hari kan?..haha..mesti dah rasa seronok kan??...saya ni pun dah rasa dah ni keseronokan ni...hahaha...

Rupanya xderlah istilah kering idea...bila kita buat sesuatu yang kita suka...kita minat..betul x?..biasanya mind set jer cakap kering idealah...sebenarmya mind set nilah yg jadi block terbesar dalam diri kita..Jadi..mulai saat ini..jom ubah mind set kita...jom set minda kita cakap kita boleh...kita banyak idea..
kita nak memberi tanpa batas....erti hidup untuk memberi...kita nak bantu ramai di luar sana bersikap positif...nak bantu di luar sana tingkatkan tahap kesihatan mereka ke tahap yang lebih baik..
nak membantu tingkatkan tahap kewangan mereka diluar sana ke tahap yang lebih baik.. dgn share apa2 tips bisnes, tips2 kesihatan, tips2 kecantikan, tips2 jana pendpatn dari rumah...& sebagainya..

Boleh jugak cerita pengalaman kita sendiri @ pengalaman kawan2 rapat kita @ pengalaman orang lain yang boleh jadi inspirasi kepada kita nanti :-) in syaa Allah :-)

Setakat ini dulu sharing saya hari ini :-) Alhamdulillah..dapat jugak update blog ni dgn jayanya :-)
"Percaya sebelum berjaya" :-)

nantikan entry saya yang lagi menarik akan datang pastinya :-) stay tune :-)

No comments:

Post a Comment